tisdag 22 april 2014

MC övningskörning & ridit

Jag har hunnit med mycket sen sist, framför allt har jag övningskört på MC:n tre gånger. första gången var lite skräckblandad förtjusning. Osäker på hur "stadig" jag skulle vara men lyckades hålla mig upprätt utan större ansträngning och höll bara på att rulla ner i ett dike när jag skulle vända. försökte växla, bromsa och gasa mycket och hjärnan var minst sagt överhettad när jag slutade. mer den än kroppen som var trött men insåg att mina klena händer tycker det är jobbigt med koppling och handbroms. Andra gången gick bättre och fick ett bättre flyt, övade mer på att accelerera och att växla. Tredje gången gick oxå bra, började vända utan att behöva stanna och backa. bara en fot ner i backen och så en snäv sväng. Ja det går framåt, snart är jag nog redo för lite riktig trafik, så tråkigt att köra på samma grusväg fram och tillbaka :p


Kattungarna växer och blir bara större och större och de för ett himla oväsen på nätterna/tidiga morgontimmarna.


Hästarna blir motionerade, Jossan har lyckats dra av sig samma vänster framsko, första gången satt den kvar men var sne och nästa gång så drog hon av sig hela skon, detta skedde på en tisdag och fredag förra veckan, båda gångerna när medryttaren skulle rida. Nu går hon med boots fram och får göra tills det blir tort i marken. Hon har för övrigt gjort stora framsteg, mycket stadigare och mer samlad i galoppen. ev ojämheter beror på skit bakom spakarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar