tisdag 2 juni 2015

MC - kort - dags att ta tag i det nu!

Mc- kortet och körningen har ju legat lite på is under vintern och våren.


Iochmed flytten och sen gården så har man haft fullt upp med annat.
Det var iof inte helt fel eftersom de 1:a maj 2015 tog bort den svåraste "precisionsbanan" - den med slalom och en vänding på en 8m? vändyta.
http://korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/A--Motorcykel-huvudsida/motorcykel/Korprov/Under-provet/
Men förra veckan insåg jag att teoriprovet bara gäller i ett år :p kände mig inte så jättesugen på att skriva det igen och jag skrev provet 24juni 2014. så om jag vill slippa skriva om det så måste jag köra upp innan den 24:e :p


Sökte på lediga tider och det var ont om det, Malmö, Karlstad eller Lidköping var blad den närmaste ställena som hade kvar, Så tillslut bokade jag Lidköping den 23:e juni :o.


Vet inte alls om jag känner mig redo, hoppas att sambon kan fixa så min MC är körbar igen, har som tur var ledigt en och en halv vecka nu innan midsommar så jag vet vad jag ska roa mig med.


Känner mig lite osäker på bromsprovet - höghastighet och på höghastighetsbanan med undanmanövern. :p Trafiken är jag ganska säker på men behöver damma av MC körningen lite. Ska kolla om det finns någon tid ledig på en körskola i lidköping så kan man både få tips om de områden där man brukar få köra upp och få lite uppfräschning.


Jaja det är väl bara att ta tjuren vid hornen!


Uppkörningen kostar 1650kr så det gäller att hålla tungan rätt i mun.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar