onsdag 9 september 2009

Dålig förhandlare

Min dotter brås helt klart på sin far. Hon är en usel förhandlare. Denhär veckan har hon varit som ett ljus. Vet ni varför?

Jo i Torsdags förra veckan vaknade hon innan mig och kom och frågade om hon fick titta lite på tv. I vanliga fall är tv på vardagsmornar helt förbjudet. Jag lyckades tillochmed inbilla henne ett tag att det inte gick några tv-program på våra kanaler på mornarna. Men hennes kompisar lärde henne att så inte var fallet.

"Om vi gör såhär, mamma. Om jag får titta på tv fram till du vaknar så lovar jag att vara snäll och stänger av tv:n direkt när du vaknat. Klä på mig och borsta tänderna. Jag lovar att vara snäll jämt!"

Jag mummlade antagligen fram ett ja och när jag äntligen släpade mig ur sängen så stängde hon av tvn och sen dess har hon varit som ett ljus.

Imorse nämnde jag att hon varit så snäll jättelänge nu.

"Men jag har ju lovat att alltid vara snäll!" Ibland kan man inte göra mer än att bara krama de små liven! Undrar bara hur länge hon kmmer ihåg det :D Jag har iallafall beställt hem WINX box nr två till min underbart snälla dotter. Bäst att passa på nu innan det vänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar