måndag 14 september 2009

The ugly truth

Det är alltid lika roligta att bli överraskad. Speciellt när det är positivt.

Mina tjejkompisar föreslog att vi skulle gå och se The ugly truth på bio och jag tänkte väl att den verkade vara en "vanlig" romatisk komedi. Antagligen med de vanliga amerikanskt smöriga generaliseringarna och plumpa skämten. Men den läckra Butler var ju med. Så även om filmen i sig var usel så fanns det ju alltid något snyggt att se på, tänkte jag.

Men ärligt talat var det länge sen jag skrattade så mycket som jag gjorde när jag sett en film på bio. Sen blev man både lite kär och kåt ;) och längtade verkligen efter den förälskelsen som är i början av ett förhållande. En riktig Feel-good film i samma klass som När Harry mötte Sally.

Visst en del skämt under "bältet" (eller rättare sagt under kjolen) men avsaknaden över moraliserande och fokus på vadets utgång höjde helt klart filmen. Detta är helt klart en film som ska köpas och visas på tjejträffar! (och vad jag hört så är den även underhållande för killar ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar