tisdag 12 januari 2010

Teckningar på tapeten

Min dotter igen är en oändlig källa till visdom. Det är svårt att undvika hennes betraktelser och att undgå att bli träffad av dem mitt i prick.

Just nu målar hon massor av teckningar. Eller nej hon skapar konstverk. Det klistras pärlor, leksaker och färglada band på teckningarna. Ett annat favorittema är sjöjungfruar och familjen. Vi samlar dem på hög och har tapetserat både kylskåp och köksåpet bredvid med teckningar. Plus att hon hänger upp dem på rummet och sen har vi gjort en låda där vi samlar "gamla" teckningar i.

Igår tittade hon allvarligt på mig när hon räckte över en teckning och jag tackade och la den vid sidan av datorn.

"Mamma, du använder ju aldrig mina teckningar." :o

Behöver jag säga att mina undanflykter var allt annat än lika väl uttänkta som dotterns betraktelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar