måndag 29 mars 2010

Draktränaren

draktranaren

Varför kalla det 3D? Bara namnet avskräcker oss som var med i tidernas begynnelse när 3D gick i rött och grönt och den enda effekten var illamående.

Jag har därmed undvikit de "moderna" 3D visningarna. Men nu blev vi påtvingad 3D eftersom vi ville se draktränaren som bara visas i 3D. Det är det bästa SF har gjort för att motivera mig att gå på bio i framtiden. Nu börjar jag faktiskt att överväga om inte avatar kan vara värt sina 150kr att se i 3D (vilket innan jag såg draktränaren helt klart var över min smärtgräns i vad man kan betala för att gå och se på bio.)

3D var verkligen en upplevelse! Rekommenderas varmt.

Men om vi lägger 3D effekten åt sidan så var Draktränaren barnfilmen med stort B detta året. Jag tror det blir svårt att slå den. Innan vi såg den läste jag i en recension att den inte kom upp på samma nivå som Toy Story, Monsters Inc, Wall-E, Up osv eftersom den saknade den vuxna publikfriande humorn. Strunt samma. Draktränaren var en helmysig, kul, spännande och feelgood film både för stora och små. Den saknade inte humor, eller är det kanske jag som gör det ;) Jag skrattade flera gånger och jag tror vi blev alla lite kära i tandlöse. Vem vill inte ha en stor charmig drake. Det här är dataanimering i sitt esse, nu har tekniken hunnit ifatt ögat och animeringarna ser naturliga ut. Kanske hade den lite hjälp av 3D effekten.

Nej banne mig den får nog 5 draktänder av 5! Den här ska vi köpa på dvd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar