måndag 29 mars 2010

Fiskekrogen och Texas Longhorn

I helgen slog jag på stort. Två restaurangbesök. Fisk och mittemellan. Fågeln sparar jag till påsk. fiskekrogen                                                   

 

TexasLonghorn

 

 

 

Båda ställena hade service som får 5/5. På det senare stället var min snart sjuåriga dotter med och hon sa "Han är ju så trevlig så jag nästan vill gifta mig med honom." Den servitören kan nog anse att han gjorde ett bra jobb. Ja förresten så var han så charmig så jag hade nog inte sagt nej heller om han var likadan på hemmaplan ;)

På fiskekrogen hade jag med mig mina två vänninor och vi blev alla tillfrågade två gånger om vi fått hjälp och servitören berättade ingående om både rätter och sitt hästintresse när hon hörde att vi var ett gäng med hästtjejer.

Maten var helt underbart god på fiskekrogen. Vi beställde alla tre Skaldjursbuffe på plataue (vilket innebar att vi fick obegränsat med skaldjur som serverades på en gemensam tallrik. Krabbklor, musslor, räkor och kräftor aioli och en till sås). Aptitretare var en liten rimmad torskbit med blomkåls "skum" och gurka, mumsigt tyckte två av oss. Serverades till det gjordes diverse goda brödbitar, farligt för det var lätt att äta sig mätt på bara det. Vilket säkert var meningen. En av oss drack vin och trots att de inte hade något tyskt så var tydligen det österikiska minst lika gott. Innan skaldjuren serverades en skaldjurssoppa som var mycket smakrik. Vänninan som inte tål kräftor fick en ostronsoppa. Maten kostade bara 395kr, billigt för god mat. Det fanns även ett billigare alternativ för 295kr. Prisvärt som tusan. 5/5

Maten på texas longhorn var god men tyvärr är man väl inte lika hungrig när man suttit på en bio och tryckt i sig godis och popcorn. Dottern och jag beställde ribbs med pommes/bakad potatis, coleslaw och majskolvar. Sambon tog sig en baconinlindad oxfile. Portionerna var stora, dottern fick en halv portion och det hade räckt med en halv till mig oxå. Kambenen var otroligt möra men lite "fettiga" kladdigt värre :) dottern fick påfyllt med smör till bakpotatisen och alla var proppmätta 4/5

På inget av ställena orkade vi efterätt :o :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar