fredag 1 april 2011

Dags att börja rida

Lektion igår kl 21, regnigt men paddocken var inte så blöt som tur var.

Ulle tyckte att jag skulle börja rida - jobbigt tyckte både jag och lilltjejen. 

Mycket tänk på framåtbjudning de tidigare lektionerna har gett bra resultat. Men igår fick jag korta tyglarna, be om mer böjning och ställa mer. Inte ge henne tillfälle att dra upp huvudet och jobba med underhalsen. Som Ulle sa så drar hon gärna med sig benen med stöd av underhalsen. Ställning och omställningar så att hon "böjer" halsen gör att hon jobbar på ett bättre sätt. Samla ihop traven lite och se till att hon fick fullt upp med att balansera upp oss båda. Vilket var tillräckligt för henne som arbetsuppgift. hon har enligt Ulle en fin mun som man kan arbeta bra emot. Som min instruktör sa - det gör inget - för tillfället - om hon blir lite seg när hon väl finner balans och börjar jobba. Högergaloppen är väldigt trevlig vänster mindre, lite mer springig och obalanserad och jag hamnar väldigt ofta på yttersidan - luta innåt innan du svänger - löste det problemet - när jag kom ihåg.

Det kanske finns hopp ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar