onsdag 25 maj 2011

Vågar inte skriva att vi är på G igen

Sakta men säkert har vi skrittat och nu börjat trava. Tog en liten galopp i paddocken förra veckan och lilltjejen var allmänt snubblig och i högergaloppen snubblade hon till och drog åt vänster och jag styrde åt höger varpå våra vägar skildes :b upp igen och sen tog vi en galopp till men kändes inte som någon ide att traggla vidare då hon inte var helt på allerten.

Igår red jag ut i blåsten - mycket otäckt och hon har blivit lite tittig och hoppar till. Inget farligt tar ett par snabba steg fram och svänger runt men det gäller att hänga med då min balans inte är det bästa och hon är kvick. Men sen stannar hon alltid. Vi mötte även en moppe och även om hon spännde sig gick hon förbi den när den rullade förbi. Duktig tjej! På raksträckan mot fjället travade vi och en helt underbar trav blev det! Hon är så fin och låg lite på tygeln men efter lite förhållningar så la hon sig med ett jämnt stöd och travade på i en samlad takt. Ville inte driva på då jag hellre ville ha en trav med lite samling än en överilad med mer framåtbjudning. speciellt som det blåste och hade man fått ett skutt i traven hade jag antagligen suttit löst igen :)

*viskar* det känns som vi är på G...

I övrigt så fick ju vi svaret på avmaskningsprovet 5000epg och nu har vi fått avmasknignschema. fyra avmaskningar i sommar och den första ikväll. Stå inne på lördag och sen ut på sommarbete! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar