onsdag 22 februari 2012

Förbereder facebookavslut

Det var länge sedan jag skrev i min blogg och det blev nästan rubriken.  Men lite roligare än så ska vi väl försöka vara.

Anledningen till att jag återupplivar min blogg är att jag har tröttnat på Facebook. Tröttnat på att fastnat i träsket där man ständigt känner behov av att updatera sig om andras statusupdateringar men i 99% får läsa om folk som gnäller på vädret, resultatet i melodifestivalen, över utebliven sömn och hur mycket de motionerat. Och ja självklart vad de har intagit under dagen.

Samtidigt känner man själv lika mycket behov att själv updatera sin status med oviktiga saker för andra, men viktiga för en själv och kanske ett fåtal i sin närhet - som man trots allt ändå pratar med dagligen. Personer som inte ingår i denna kretsen men som trots allt är intresserade vill man troligen ändå inte ska "snoka" i ens dagliga bestyr och de har inget egentligt behov av att veta om man har ont i magen eller har fått en odefinierbar klåda.

Facebook är ett gulligt forum där man ska klappa varandra på ryggen men samtidigt försöker hugga så gott det går med pennan i samma rygg. Lite skenheligt när det finns en Gilla men inte en Ogilla knapp. Måste man Gilla eller vara likgiltig när en bekant ramlar av sin häst och bryter benet? Finns det ett behov av en Backbook/Buttombook?

Jag har även insett att jag kanske är lite lättstött då jag på senare tid tycker att jag har fått nedlåtande kommentarer. Det är så lätt att stöta sig med andra när man skriver tre korta rader och jag känner att jag varken har eller vill lägga energi på dessa tykna utspel i en virtuell värld. Kan inte de människorna säga det direkt till mig så klarar jag mig bra ovetandes om vad de tycker.

Nej nu känner jag igen sug att skriva lite mer "ordentligt" för min egen skull men öppet för de som vill läsa.

Den 4:e mars har jag planer på att stänga av och radera mitt facebook konto. Anledningen till att jag inte gör det idag är att jag har ett planerat evenemang i Facebook. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar