onsdag 4 juli 2012

Hoppet

Är det sista som dör. Jossan står nu ensam i "sommarhage" med de övriga hästarna i  närheten så hon kan se dem. Det funkar då hon är ganska lugn men jag tror inte hon är helt nöjd med situationen. hon får komma in ett par timmar om dagen och vila bli ompysslad och få Metacam och hon verkar lite loj och slö. Skulderbladet kanske har blivit något bättre. Enligt veterinären ska hon gå på smärststillande 12 dagar och skrittas 40-60min. Så nu sitter jag och börjar skissa upp ett träningsprogram i excel. Vem vet någon gång kanske jag kommer till v15 och har börjat galoppera :p

Amanda mår bättre och är mindre glad över att behöva stå inne. fick jaga veterinären idag och fick inte något bra svar från distriktsveterinären. så istället ringde jag Ale djurklinik som sa att det bästa är att avvakta ett tag till då det antiinflamatoriska fortfarande kan verka.

Majsan min gravida katt blir bara större och större. har kollat tuttarna lite och de har oxå blivit större så nu hoppa jag att hon snart får sina små bebisar. Väntar med spänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar