torsdag 23 augusti 2012

Igen - 500 miles

Igångsättning igen, promenad promenad promenad, både med Jossan och Amanda.

Jossan fick IR behandling igår och under behandlingen så stretchade hon sig själv ett flertal gånger både rygg och ben. Så skönt att se sin häst må bra!

För hennes del är det skritt för hand och sen skritt i paddock/ut som gäller successivt öka från 30min - 60min.

Amanda har lite tuffare, ska komma igång ganska snart igen och där rider och har tänkt att tömköra/köra mera. hon verkar vara helt symtomfri från det ev fånganfallet men jag vågar inte släppa henne heltid i gräshage än. Har haft henne några timmar med och utan munkorg. och på strikt diet. 4kg känns inte mycket men så är hon inte så stor heller. Men det märks på henne att hon är ständigt hungrig och att det enda som gäller är mat! hon får i princip obegränsad tillgång på halm men det slinker bara ner i nödfall. för att vara ett matvrak är hon lite kräsen ;)

Ikväll kommer det ny torv så jag funderar på att mocka och städa ur i boxen. Roligt arbete eller hur ;)

Amanda fick ett bad i helgen och nu i veckan så bokstavligen ser man hur pälsen växer, jag ska nog investera i en klippmaskin från jula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar