måndag 27 juli 2015

Semester 2015 andra perioden

Tillbaka på jobbet efter 2 veckors semester = nästan helt barnfri :o :) Har 1½ semesterveckor kvar - men det blir "familjesemester". Med stugvistelse i Mölle och med barn & "familj" så blir det ju aldrig en "riktig" semester. - Riktig semester spenderas bäst ensam - hemma ;)


Det har varit varierande väder med allt från jättevarmt till jätteregnigt och däremellan ganska bra hästväder - svalt & blåsigt, lite sol, lite moln- tror aldrig jag sett så lite knott, mygg och bromsar som iår. Men svårt "solapåaltanen" väder då det ena stunden var ganska gött och varmt i solen och nästa stund svinkallt.


Har varit en sväng i Malmö/Falsterbo med dottern och bodde på hotell, och en sväng till Växjö & hälsade på en vän och åt god mat. Sen har jag bott inne i stan (majorna) i en kompis lägenhet = nostalgi. Så bara semesterresor inom sveriges gränser.


Amanda & jag var iväg på en Pay & ride - LB:1 och fick fina 65% - trots två 5or och en fyra. så jag är supernöjd trots missarna. Kan vi få så bra poäng med missar vad ska vi då få om vi lyckas sätta det mesta! Extra glad är jag över att jag fick en 7:a på min sits - ni som känt mig ett tag vet hur illa jag suttit en gång i tiden. Tack så hemskt mycket David Ingius​ Ulrika Östmark​ och Johanna Nygren​ för er coaching. Jag har hoppat Jossan för första gången på evigheter och det slutade med en avramling och några riktigt fina skutt på slutet - Ryttaren måste bara lära sig att hänga med och sluta tycka det är otäckt :)



Första dagen lovade jag mig själv att jag skulle bara slappa, en timme senare var jag ute och röjde med röjsågen. Har även hämtat hem hälften av nästa års hösilage till hästarna. Småbalar på ca 50-45kg - inser att jag har för lite vänner inom logistik/lastbilsbranchen. har kört ett par omgångar med sambons släp som bara lastar 450kg. fick som mest på ca 14 balar på släpet och 7 i caddyn. - lite överlast men det gick. ska totalt hämta 160 balar. Tog även och städade lite i garderoben/garaget och fick plockat upp lite lådor med lakan/överkast & annat och fick åter igen röjt upp i garderoben - konstigt hur snabbt det blir stökigt igen.


Har inte badat och inte åkt båt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar