torsdag 27 juni 2013

Ovilliga hästar

Efter jobbet igår (Onsdag) släppte jag ut Jossan med Cacao och Emilia i deras sommarbeteshage, lite småpip och frambensprattel men inget värre.

Sen red jag Amanda på en uteritt, blev ingen lång runda eftersom jag ska rida dressyrlektion idag och inte ville ha en häst med träningnsvärk - det ska hon få idag. Red ner mot mulared men vände innan den långa grusvägen mellan åkrarna. Lite trav och galopp lite längre sträckor. Plockade även årets första små kantarellknappar som jag hittade i ett dike. Grusiga och underbart goda när de var nystekta :) Vi var ute i ca 1h. Sen släppte jag in Amanda oxå i sommarbeteshagen och då hade Cacao gått in och Hero hade kommit ut och han och Jossan stog och kliade och smånöp på varandra som värsta förälskade paret ;)

När jag fixat stallet skulle jag hämta in båda mina hästar och som väntat var de långtifrån villiga att komma in. Vi har det bra här! Jossan gick att fånga iallafall och sen vallade vi Amanda framför oss tills hon gav upp och lät sig fångas in. Motion får man iallafall på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar