onsdag 26 juni 2013

Utrullad

Igår var en ganska sorlig dag, fick besked om att vi blivit överbjudna på "drömgården". Visst man kan bjuda mer men allt handlar om pengar i slutändan, hur mycket man ska ha kvar att leva på och det sista budet var 100.000 över det som vi satt som vårat högsta bud. Så det är bara att fortsätta drömma.

På kvällen när jag kom in från stallet såg jag att exet hade ringt 22:30 ovanligt eftersom han ofta lägger sig 22. Trodde att det var något med Linnéa. Men det visade sig att hans far, Linnéas farfar hade gått bort :'(

Jag red upp till fjället med Jossan och hon kändes seg och ovillig, sådär seg så hon går och släpar på benen och känns ojämn och oren. Red en lugn utesväng med mest skritt och lite trav och tidvis fick hon lite mer fart och då kändes det lite bättre. När jag kom hem och stretchade så märkte jag att hon reagerade väldigt när jag drog över hennes rumpa. Troligen öm i musklerna sen dressyren dagen innan.

Fick sen rullat ut hela ensilagebalen - nästan ny, då jag märkte att den börjat bli varm på sina ställen. Ju längre jag kom in desto varmare blev det. Slutade med att det var hösilage överallt :p och jag var minst sagt svettig. Får se om den klarar sig nu men tror det. Så det blev ingen ridning av Amanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar