tisdag 3 december 2013

Blomleverans från interflora

åh suck har precis varit en besvärlig kund:

Jag beställde en blommleverans i fredags från interflora, den skulle levereras igår till min mamma i örebro som fyllde år igår (måndag) allt såg bra ut och jag betalade med kort. Idag (tisdag) fick jag ett samtal från blomsteraffären i örebro att de inte fått tag på henne på hennes mobil?? och därmed inte kunnat leverera blommorna.

Jag blev helt frågande, varför har ni inte levererat? när jag beställde så såg jag inte att det stog något om att leveransen skulle vara beroende av att de kunde få tag på mottagaren eller inte. jag hade inte fyllt i fältet med portkod så jag antog att de inte skulle se några problem med att leverera. blomsteraffären sa att jag det var deras rutiner att ringa mottagaren innan de kunde leverera för att säkerställa att hon var hemma så att inte blommorna blev förstörda. Jag var på god väg att reklamera beställningen men blev hänvisad till interfloras centrala kundtjänst.

Så jag ringde dit, fick prata med en trevlig tjej som var ganska tillmötesegående men som menade på att jag valt "ring innan leverans" eller något liknande. jag sa att jag inte sett något sådant utan jag måste ha missat det och det var förvalt. tillslut drog de iallafall av fraktavgiften på 99kr.

När jag lagt på kändes det inte riktigt rätt ändå. Då kom jag på att jag troligen beställt via min mobil, Iphone/safari och den mobilinternetsidan. Gick in och kollade igen och nej såg inga val om hur leveransen skulle ske, fanns bara en ruta för portkod som jag såklart inte fyllt i. så jag ringer igen och denna gång fick jag lite mer kompensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar