måndag 16 december 2013

Den Svenska Björnstammen - Svalkar vinden



Det finns en annan sida
 Det finns nånting jag aldrig ser
 Men jag vill inte veta vad
 För därifrån syns längtan mer
 Men om jag tar mig från en sviken dröm och hit igen
 Så kanske jag kan känna meningen med tystnaden

x2
 Svalkar vinden, värmer solen
 Ser du något bakom molnen?
 Känner du lyckan genom sorgen?
 Jag har inget mera än mina

Svalkar vinden, värmer solen
 Ser du något bakom molnen?
 Känner du lyckan genom sorgen?
 Jag har inget mer än mina tankar

Har fått lovord och mordhot,
 Piska och morot,
 Ångest och oro,
 Som om jag vore av stål och glas
 Borde gå men stanna kvar
 Jag har lovat och glömt, förlåtit, fördömt
 Försent för att ångra men tid nog att tänka om
 Och leva med det

x2
 Svalkar vinden, värmer solen
 Ser du något bakom molnen?
 Känner du lyckan genom sorgen?
 Jag har inget mera än mina

Svalkar vinden, värmer solen
 Ser du något bakom molnen?
 Känner du lyckan genom sorgen?
 Jag har inget mera än mina tankar

Jag saknar de som inte finns
 Och sprider ut mig själv i vinden
 Bara du kan bära det
 Som gör så ont i mina ögon
 Vi har nåt stort på gång
 Så länge ingen bryr sig om
 Vilka höjder vi kan nå
 På vilken sida som vi står

x2
 Svalkar vinden, värmer solen
 Ser du något bakom molnen?
 Känner du lyckan genom sorgen?
 Jag har inget mera än mina

Svalkar vinden, värmer solen
 Ser du något bakom molnen?
 Känner du lyckan genom sorgen?
 Jag har inget mera än mina tankar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar