onsdag 13 augusti 2014

På rätt väg

Red ett dressyrpass igår på Jossan som verkligen kändes bra. Tycker att hon känts lite tung i handen och ostyrlig senaste tiden, men igår kändes hon fin, mjuk och följsam och lagom framåtbjudning. Vet att jag håller igen lite i traven när jag ska sitta ner. Så nu är det väl bara att försöka fortsätta på den vägen.


Amanda gick bra även om jag inte fick en sån Wow känsla när jag red henne i paddocken. Tuffar på och flåsar på. Har kommit på att när hon flåsar som en blåsbälg så är det så hon låter när hon går, kan det bero på hennes lite uppblåsta mage? ;) Men tycker hon har fått lagom mycket energi nu så formen på magen får vara. Kollar hovar och fångnacken och de ser ut att vara under kontroll *ta i trä*. Tömkörde häromdagen och då fick jag en galopp som gav lite wow känsla, samlad och i fin form! 


Packar och packar i stugan och det känns som det börjar bli tomt på hyllorna men ändå vet jag att det finns en hel del kvar, framför allt i köket, allt "vardagsporslin" och skafferivaror. Så jag lär väl fylla ett antal lådor till innan allt är klart, men nu står man lite mittemellan, saker som är kvar är sånna som kan vara bra att ha innan man flyttar. Som tur var kom Majsan hem efter ett par veckors frånvaro, jag var lite orolig att hon inte skulle komma tillbaka innan flytten vilket hade försvårat saken. Så nu har hon utegångsförbud. Men nu klättar hon lite på väggarna, är ganska rastlös och väldigt sällskaplig.


Kan inte riktigt bestämma mig hur jag ska göra med flytt av mig, katter och hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar