fredag 27 mars 2009

Torsdagen den 27 mars

Idag fick ett mail med lite panik i undertonen från ägaren till min potentiela lånehäst. Han är ju fortfarande potentiel eftersom han ska besiktigas. Som jag nämnt i ett annan inlägg så är hästar sköra djur så det är aldrig helt säkert om de är friska. Men vi håller båda tummarna, trots allt har han varit frisk i 18 år så det hade varit typiskt om han drabbats av någon hälta nu.

Gastons ägarinna har för tillfället fullt i stallet, men med snar tillökning då ett av hennes ston ska föla snart. Det är beräknat till att ske om tre veckor men nu verkade det som hon redan började komma igång, juvret började fyllas och rinna. Så nu vill hon få iordning en fölningsbox och för att göra det behöver hon slå ut en mellanvägg till Gastons box. Men det går inte så länge han behöver sin box :)

Så hon undrade om de gick bra att lämna Gaston redan denna helg, om han nu går igenom besiktningen vilken ska göras imorgon (fredag), hon ska även försöka hinna få honom skodd. Jag hade redan sagt att jag säkert kan lösa det så jag sa ok, om det är ok för de i stallet. Men sen fick jag lite smått panik över alla saker som jag bestämt för mig själv att jag ska hinna med innan jag blev med häst. Jag hade ställt in mig på att när Gaston kommit blir det inte mycket annat gjort. Men det är bara att tänka om. Bara för att jag blir med häst igen innebär det inte att jag inte kommer få någon tid över till något annat ... eller är jag tidsoptimist nu igen :)

Jag trodde jag skulle få en skön eftermiddag/kväll då Linnea följt med en kompis hem efter dagis. Jag skulle hämta upp henne och en annan av hennes kompisar - Kajsa som går på gympa tillsammans. Jag slutade jobbet vid fyra tiden och eftersom jag tyckte att jag hade gott om tid åkte jag till bauhaus och köpte färg till Linnéas rum. Jag fick hjälp av en riktigt trevlig kille att blanda till alla färger, planen är att byta ut den "bebisaktiga" tapeten enligt linnea mot rött och någon nyans av gul/orange. Det har tagit mycket funderande och kval innan jag gav med mig, men eftersom jag själv gillar att inreda och måla så fick hon sin vilja igenom. Men när jag hadlade jag var dum och tog inte med en kundkorg från ingången. När jag försökte bära 3 enliters burkar och en 3 liters burk var det dömt att misslyckas och jag tappade en burk i marken som blev lite platt på ena sidan. Så jag fick springa en extra vända för att hämta en kundkorg och sen lyckades jag plocka på mig lite rollerrullar (som jag sen såg att vi hade hur mycket som helst av hemma) spackel och en till färgburk, minns inte nu vad det var för färg.

Nu var jag ganska sen och fick stressa hem för att hämta linneas gympakläder hämtade Kajsa och till sist hämtade Linnea. Det var lättare sagt än gjort för Kajsa hoppade ur bilen när vi var hos Linneas kompis och sen försvann de bakom huset. När jag ropat minst fem gånger och ingen kom - då kom den trötta och lättirriterade Sandra fram med kort stubin och jag röt en hel del på dem att de fick komma när jag ropade. Men efteråt skämdes jag då jag själv varit sen. De hade iallafall roligt på gympan som vanligt och när linnea kom hem med kajsas föräldrar efter gympan så sjöng hon på gympalåtarna. Hon fick lite mat och sen blev det ganska sent i säng för henne. Närmare åttatiden än den mer optimala sjutiden..

På kvällen efter jobbet började det snöa :o Det är alltid lika överraskande när våren har börjat komma igång. Anders var på After Work och cyklade som vanligt han var inte speciellt glad när han kom hem vid 22 tiden. Jag fick iallafall gjort lite nytta. La papper på golvet i gästrummet och målade med kvistlacken på alla kvisthålen i taket. Många blir det. Kvistlacken är kladdig och rinnig men Anders har kommit på ett bra knep. Man gör en tratt av ett papper och tejpar på skaftet runt penseln. Tratten ska peka uppåt åt borstens håll. Då samlar den upp allt rinnigt och man slipper få det på handen och armen.

Sen avslutade jag dagen med att jobba lite vid datorn med mitt företag. Betalade en del räkningar, ordnade inkomna räkningar och andra papper i bokföringspärmen och slutligen laddade jag ner bilder på strumpor som ska läggas till i Shoppen. Det är härliga amerikanska nylonstrumpor som går utmärkt att använda till ridning och i härliga mönster. Vad sägs om att ha döskallar, godis eller kanske pengar på benen! och för de mer konservativa finns det skottskrutigt i många varianter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar