tisdag 5 juni 2012

Bära eller brista

Igår fick jag hjälp av Malena att ta stygnen, det var nog bra att få lite proffessionell hjälp, då jag själv antagligen varit för mesig när det gäller att gräva fram stygnen ur sårskorpan och Jossan hade antagligen blivit ganska mycket mer otålig. nu skötte hon sig väldigt bra försökte bara lyfta och komma undan lite med benet. Såret såg fint och tort ut och jag la på ett litet bandage.

Idag släppte jag ut jossan och Amanda i vinterhagen. Jossan var allt annat än intresserad av frukosthöet jag lagt ut men Amanda var desto mer. Jossan gick runt och luktade och tyckte att allt var mystiskt, sen lyckades hon både bocka och springa i nedförslut över ett gupp och matte tittade förskräckt på och oroade sig för att såret skulle spricka upp men det såg ut som det höll. Det får bära eller brista. Hon snubblade till ett gånger med fram ungefär somhon inte lyfter på fötterna tillräckligt men nästan alltid bara i skritt. Hm. Ja senskadan ja. suck.

Idag känner jag att jag behöver semester!! :p sista dagen kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar