fredag 1 juni 2012

sårvård

Ja de senaste dagarna har till största del bestått av sårvård och mockning. Har mockat Jossans box två gånger om dagen och kör ut två fulla kärror. Boxvila *suck*.

har tempat och ingen feber och såret ser ut att läka bra. Har lagt om bandaget två gånger, i måndags och igår (torsdags). Jag åkte en sväng förbi Åby kliniken och shoppade loss. Pratade lite med dem och hörde att de tyvärr ska stänga ner :o

Men jag är uppenbarligen ganska dålig på att lägga bandage, funderar på om jag lindar för löst för det glider ner :p

Får nog byta imorgon igen och på tisdag ska styngen tas.

Amanda har fått lite halvdann motion, har inte känt mig superambitiös och igår när jag gick ut i stallet vid 22 och hade tänkt att försöka tömköra/longera så var det som en dammig dimma över paddocken - lektion och då försvann den sista lusten att göra något. Så borstade på båda och sen fick de gå in i sina boxar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar