fredag 11 september 2015

FB rensing - på FB är du inte anonym

en av mina FB vänner annonserade i ett inlägg att hon ska rensa bland sina vänner eftersom en del delade en hel del främlingsfientligpropaganda


jag svarade henne:
Sandra Sofia Jag har ofta undrat vilka de är, de där 10% erna som röstat SD och som verkar anse att vissa är förmer än andra bara grundat på var man kommer ifrån. Men så kollar man i sitt FB flöde då är det lätt att lista ut vilka de är. Det blir ganska uppenbart när man ser vad folk gillar och delar. De kanske glömde att de inte är anonyma där för det verkar inte vara någon som vill erkänna att de röstat SD. Skrämmande oxå att det är folk man annars tycker är trevliga ... Tacksam om jag får vara kvar som din FB vän så jag kan fortsätta följa dina hästar - och jag lovar att jag är inte rasist varken när det kommer till hästar eller männsikor ;) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar