måndag 21 september 2015

Tdb strul

Tävlingsdatabasen för risdport, jättebra uppfinning om man lär sig att använda den rätt - och rätt är inte helt uppenbart jämt.


Jag anmälde mig till en tävling, satte in pengar för licens både för häst och endagslicens för ryttare. Satte in startavgiften. Men efter att anmälningstiden gått ut gick jag in och kollade och då hade det inte dragits, det visade sig att "avgiften" som TDB tar ut på 10 kronor hade jag missat. Så fick expressätta in 10kr och be ridklubben att ha överseende med en nybörjare och de var snälla och lät mig tävla ändå.


Andra gången så anmälde jag mig till en tävling, satte in startavgift och lite till för avgiften i god tid. Kollade nu och då var anmälan återtagen - insåg att jag glömt att betala för en till endagslicens. Tyvärr är tävlingen full med flera reserver - så jag skippar nog den :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar