fredag 4 oktober 2013

Surt

Tisdagen - Madde hade Amanda och körde. Jag och Christian åkte och tittade på en gård i skepplanda. Bra läge för den som vill bedriva hästverksamhet intill 45:an. Men tråkigt läge annars, bara förmidagssol och ett hus & lada som behövdes renoveras och ingen skog. Jossan fick vila.

Tömkörde Jossan  igår onsdags - hon var lite överladdad och ville väldigt gärna galoppera och trav i racertrav. Iof ser jag det som ett gott tecken att hon inte går och "sparar". men en så hetsig igångsättning hade jag nog inte tänkt  mig. Klämde på ryggen och kändes bättre. Bara lite reaktion - mest på höger sida. ca 30min med framskrittning

Amanda fick vila

Igår Torsdag red jag ut på Amanda, Jag hann ut innan det blev mörkt men insåg på hemvägen att jag borde ha tagit på mig handskar inte bara långkalsonger :) Det börjar bli kyligt! Härligt höstväder var det iallafall och vi galoppintervallade på fjälletvägen fram till sommarstugan. Det känns som hon börjar få riktigt bra kondis, blir flåsig men återhämtar sig snabbt. hon fattade självmant trav/galopp ett par gånger och kunde även galoppera i en lite lägre rundare form! :D så fin ponny!

Jossan red jag i paddocken, tanken var ett skrittpass. kände på ryggen innan och den kändes ok. på långa tyglar var det inga problem men så fort jag tog tyglarna surade hon inhop och la öronen bakåt och kickade lite mot vänsterskänkeln och ville ställa vänster. hm något som inte är helt bra än . :p Skrittade ca 30min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar