tisdag 22 oktober 2013

v 42

Linnéa vecka, say no more. Amanda var lite sur när Madde körde henne på tisdagen - eller rättare sagt riktigt ponnyistadig, något hon inte varit innan så vi började fundera om hon hade träningsvärk efter helgen eller om något annat var fel. Jag promenerade henne för hand på onsdagen och då traskade hon på bättre än någonsin i skritten så det kändes inte riktigt som om hon hade ont någonstans. klämde lite på ryggen och jodå hon ömmade. Madde kollade sadeln och bekräftade mina mistankar sadeln ligger inte optimalt utan skulle behöva stoppas om, tur att madde är sadelmakare så nu får hon lite extra jobb :) Jossan har jag tagit det lugnt med, tömkört och varvat med att skritta ut. Kossorna är otäcka igen, hon har tydligen helt glömt bort att vi sett sånna tidigare. Roligare än så är det inte just nu. Linnea hade övernattningskompisar i helgen, hennes nya "pojkvänn" Axel och Elvira. och jag fick inte vara i stugan! så jag var hemma hos Christian. Fick säga åt några gånger att de fick ta det lite lungt men annars skötte de sig ganska bra även om jag är skeptisk till att de kom i säng och sov vid 23 som jag sagt åt dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar