tisdag 14 januari 2014

Dagens aber

Nej försov mig inte, men snoozade i nästan en timme och kom upp vid 6 istället för vid fem. så seegt. hade gärna sovit till 11, men nu får man väl vända tillbaka dygnet igen. Har haft en enveten förkylning i två veckor, började som vanligt med att jag vaknade upp med ont i halsen, sen täppt i näsan - gudselov att det finns näspray - och sen allmänt hängig och trött. Efter två veckor tyckte jag att det började bli lite väl utdraget, brukar i vanliga fall gå över på en vecka, och sen blev det lite bättre, Men imorse vaknade jag upp med halsont igen!! *svär*

Konstigt nog är det alltid svårare att börja gå upp tidigare än att gå och lägga sig senare.

Gick ut och fixade stallet och insåg som vanligt efter ett tag att jag var hungrig! Borde försöka få i mig frukost innan eller under...

Gick in och kollade klockan, lika bra att vänta med att åka till jobbet och sikta på att ta sig förbi alla trängselskattportar efter 8:30. när taxan går ner, Nej tänker inte bidra till västsvenska satsningen. Så jag hade inte bråttom utan fixade smörgåsar, både till frukost och till em, packade lunchlådan - god makaronilåda - funkar alltid att toppa med lite bacon. Packade även kladdkakan som var kvar och några godisar i en godispåse som låg på köksbänken. Åkte sen till jobbet med påsen stående i kvar i hallen :p Surt sa räven. Fick köpa både frukostmacka, lunch och em macka på jobbet och som tur var så var lunchen på jobbet helt ok.

Igår red jag lilla Amanda, kändes som det var ett tag sen. Vi hade saltat paddocken i söndags, förhoppningsvis gör det att den håller sig ridbar trots västkustvädret med omväxlande is & tö. Den var iallafall väldigt fin att rida i igår och så var oxå Amanda. Travade och skrittade kändes mjuk och fin och inte motvillig. red i ca 45min. Fick hjälpa Jenny i stallet att dra loss en framsko på hennes Rocky som hamnat på sniskan, inte så ofta jag får ta använding av mina tappskokunskaper. kappan hade hamnat i framdelen på hoven så inte konstigt att han varit lite öm i hoven. Så föreslog att hon skulle rida Jossan istället och det ville hon gärna. Det såg oxå fint ut :) Kul! och skönt för mig som hade ställt in mig på att motionera båda men en häst var nog lagom.

Snö ute igår och idag men det ska tydligen bli mildare och regna igen i slutet av veckan. Det är ganska mörkt och grått nu :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar