fredag 31 januari 2014

Uteritter i snöfall

Torsdag: Vet inte vad jag gjorde men tiden i stallet gick snabbare än väntat. fixade åt hästarna och red båda på ca 3h! Det snöade ganska bra, små flingor och lite blåsigt. Jag tror iof att det blev en kortare tur än planerat med lilltjejen eftersom hon pinnade på ganska bra.

Uteritter i skritt på båda eftersom båda gått ganska hårt i onsdags. Madde och kusin hade motionerat både den stora röda och den lilla vita, den stora röda hade hängt sig på bettet och sparkat bakut en gång men annars skött sig, den lilla vita hade börjat trampa, paddocken är nu snöig - ca 1dm så det är ganska tungt underlag skulle jag nog säga.

Amanda fick gå åt vänster fram till korsningen, barbackaritt. Pigg och framåt. mest på lös tygel men även lite jobb ca 40min?

Samma sak med Jossan men med sadel. Hon fick gå åt höger fram till ridhuset/legas, lite tittig och lite spänd. fick en himla fart på slutet nästan lite hetsig skritt, försökte lugna ner henne lite. ca 1h.

Fruktansvärt mycket folk i stallet och mycket prat, kände mig ganska anti social så det var kanske därför det gick snabbare ;)

Hoppas verkligen att SMHI har fel och att det inte ska börja töa, bli mildgrader på lördag em. :( så synd nu när vi har så fin snö, fast det är klart det är ju på västkusten man bor *suck* om det blir varmare kan man väl bara hoppas på att det blir riktigt varmt så att all snön försvinner och det inte blir ett istäcke/slask kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar