tisdag 28 januari 2014

Se det snöar!

Finns det något vackrare än när snön faller?
Fridfullt, stilla och vackert. Du hamnar som i en annan värld. Det knarrar när man går men tystnaden runtomkring dig i ett snöfall är aldrig så ljudlöst.

De flesta förknippar snön med kyla, trafikproblem och skottning.

För mig är snöfall något som inger mig en känsla av lugn.

När man vaknar upp och dagen innan har naturen är grå och lerig, för att stiga ut i en vit och fluffig värld där allt är täckt av snö och med den en behaglig kyla. Har ni tänkt på att det inte alls är lika kallt ute när det är snö? Snön liksom ger kylan en mjuk kant.

Igår red jag Amanda i snöfallet, Liten vit ponny i mycket vitt. Hon tyckte nog det var lite irriterande med allt vitt som föll på henne men mig störde det inte. Kunde göra fina spår i paddocken och se så man var nogran med vägarna. Lättare när man har spår att följa. Trav på spåret med hörnpasseringar, volterna, byte om volt, volter i hörnena, galopp på volt med många fattningar som blev bättre. Men ganska jobbigt att galoppera tycker hon. Svår balans mellan att behålla energi och inte att hon ska springa iväg. ca 1h.

Skulle sen rida Jossan men hon hade dragit av sig höger framsko, typiskt när man är ridsugen. Det slår aldrig fel. Så jag gick in och ominstallerade min dator istället. Hittade som tur var de CD skivor jag bränt - Recovery disks. Det gick bra äntligen kunde jag koppla upp datorn på WIFI igen, nu ska bara vissa program installeras, men jag inser att det var inte så mycket jag hade på den som jag saknar, laddade över bilderna.

Ska ha
*Chrome
*open office
*avira - antivirusprogram
*ev skype till dottern
*Utorrent
That is it.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar