torsdag 3 mars 2011

Frånvarande medryttare

Igår (onsdag) blev en "oplanerad" dag i stallet. Victoria skulle ha Jossan men som vanligt hade hon mycket att göra i skolan och redan dagen innan hörde jag på henne att hon inte skulle rida när hennes Pappa frågade om hon skulle det och hon svarade nja vet inte.

När jag åkte hem ringde jag upp Christian för att fråga om jag skulle skjutsa hem Victoria, jag trodde att hon redan var i stallet då men hon hade inte ens åkt och enligt Christian höll hon på att plugga och var superstressad. Jag sa att om hon inte rider så gör nog jag det, och efter  att ha pratat en stund nämnde han att jag kanske kunde ta stallet oxå. Visst sa jag men då får hon höra av sig. Vilket hon gjorde senare.

För mig är en medryttare inte någon som sköter marktjänsten det kan jag lätt hitta någon annan som gör. För mig är det ganska viktigt att en medryttare rider och tycker det är såpass roligt att hon lägger ner tid och prioriterar det.

Jossan fick på sig utrustningen och sen slog vi följe med Håkan och Elfa som skulle upp till ridhuset och träna. Jag  hade inte på mig overallen och tyckte väl att det var lungt. Men sen vände vi och skulle tillbaka, fy vad det blåste kallt på hemvägen. var nog bara ute i 30min och idag så traskade Jossan på med mindre vingliga steg och mer framåt än vanligt - kan bero på att Elfa gick före ena vägen och att stallet lockade åt andra hållet. Utanför kärringstallet så blåste det till i plasten som stod runt en pall med balar och Jossan hoppade ner i diket och ut på fältet, första gången hon gjort något sånt. men det var lungt.

När vi kom hem fick Jossan mumsa i sig en knäckebrödstårta med betfor och äppelbitar, fick även fyra sockerbitar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar