onsdag 23 mars 2011

Orup & Orust

Fredag - Vila

Lördag - Vila, Jag var överoptimistisk och trodde jag skulle hinna rida men så skulle jag iväg till Orust och provrida Russkorsningen för andra gången och det körde ihop sig när jag och pojkvännen tog lite extra sovmorgon och sen segade oss igenom en ganska god frukost med bacon/ägg/lök macka på ett lånat ägg från grannen. På kvällen var det dags för Orup. Mycket gamla godingar som man kan utantill som han har gjort men i karlväg är han inget för mig.

Söndag - Jag var seeeg! skrittade upp till oppänge med sällskap av Lena som är medryttare på Zeb. Jossan var tittig och pigg.

Måndag - Red i paddocken och fick till ett pass med känsla! Jossan var pigg och glad med bra framåtbjudning och vi travade på och kunde även börja plocka lite i tyglarna och tänka ställning. Galopperade åt båda hållen och högergaloppen är riktigt fin. vänstergaloppen är inte riktigt lika bra. red i ca 40min.
Tisdag - Red ut ensam och mötte två rådjur i sommarhagen som stod ungefär 10m in. Jossan tyckte det var lite otäckt och stannade till och stirrade på dem i mörkret men var sen duktig och gick förbi dem. Vi såg även en räv som sprang över vägen - Nu är det vår! :)  Skrittade bort till korset mot fjället/clareberg och red ner på raksträckan och travade. Jossan var väldigt pigg och låg på! Lite slängtrav som jag försökte lugna ner med diverse whoooanden. Vände och travade tillbaka och skrittade sen hem igen. Försökte även att se till att sitta rakt vilket inte är helt lätt vet inte om jossan vinglar så över vägen och drar åt ena hållet pga min sits eller tvärtom. Inser iallafall att hon har mycket lättare för att böja sig åt höger och galoppera högervarv än att ställa sig till vänster och ta vänstergaloppen. Var ute i ca 40min?

Ikväll ska ponnyn besiktas men jag vågar inte ha några förhoppningar även om jag hoppas!!

Har även börjat packa i lägenheten och det ser ut som hej kom och hjälp mig *suck*. Varför fick jag för mig att flytta, men jag tror det blir bra. gäller bara att komma iordning igen! Imorgon ska vi börja bära ner lite lådor och annat löst och till helgen får det bli de stora möblerna och det som är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar