fredag 11 mars 2011

Seegt - men piggnade till = ryttaren

Åh så seegt det var att lämna den relativt varma lägenheten igår kväll när Linnéa somnat vid 20:15. Kan lungt säga att jag inte alls var motiverad att rida eller att gå ut speciellt som det vräkt ner regn hela dagen blåst från sidan och bara såg ut mojna lite. Hade väldigt mycket hellre gått och lagt mig i soffan och tittat på tv eller kanske tillochmed gått och lagt mig för jag var trött.

Kom ut i stallet och det var kallt! usch, fixade hö och mockade medan Jossan stod i andra boxen och bankade, otåliga tonåringar *suck* eller så var hon faktiskt hungrig :)

Sadlade sen på henne med nya hoppsadeln och nya lädergjorden 110cm inköpt och bytt på Hööks - köpte först en 100cm överoptimistisk som jag var. Den satt bra men var inte riktigt lika "formsydd" som den andra gjorden jag har. Det hade kommit en rejäl skur innan men nu hade regnet lugnat ner sig i ett duggande. Jag gick en vända i paddocken och den kändes ridbar, ett tunt lager is som var mjuk av allt regn lite tjockare på en del ställen och en hel del stora vattenpölar men inte så djupa. Lite grus skymtade oxå!

Jossan hade vilat i tisdags och i onsdags.

Jossan var pigg, kan det vara blåsten? Skrittade runt och insåg att min regnkappa - stor svart kanske inte var den bästa för unghästridning när axelpartiet blåste upp :o men Jossan var relativt lugn ändå. Travade och skrittade lite och hon kändes fin även om hon inte rikigt tar stöd på tygeln så var hon mer i en djup form än att hon sprang med huvudet i luften. Travade inte så länge och mycket pga underlaget och pga att jag hela tiden nojar mig över hur mycket jag vågar rida men det kändes underbart! :D Nu var all trötthet som bortblåst och jag hade lätt kunnat rida en till häst :)

Ställde in Jossan i boxen där hon fick sin efterlängtade kvällsmat och alla de andra hästarna fick mat oxå. Sen upp och sova ... eller tja pysslade med lite annat innan läggningsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar