tisdag 10 april 2012

Dragit av sko

Då ska vi se, v14

Onsdag blev det promenad för Jossan och promenad med Amanda.

Torsdag & fredag - vila för båda

Lördag såg jag att Jossans bakskor satt uruselt. eller rättare sagt så satt de alldeles  för bra hon har trampat på "innerskänklarna" så att de har böjts innåt och stor risk att hon trampar av sig dem. hon fick stå inne söndag morgon och jag åkte till stallet och drog av den skon som satt sämst. Det var inte helt lätt. Fel teknik dåliga verktyg och kass muskelstyrka. Jag lär inte bli hovslagare. jossan gillar ju inte att bli skodd och jag vågade inte sätta in hennes bakhov mellan benen som hovslagarna gör, skulle hon börja rycka har jag varken styrka eller tyngd att hålla kvar henne. Så det blev lite halvdant. Men tillslut fick jag av skon, har man påbörjat måste man ju avsluta. Hon fick gå i den lilla sjukhagen för att inte Pomelo skulle jaga henne och därmed öka risken för att hon ska trampa av sig skon. Men tror att hon kanske inte tyckte det var helt fel att få paus från Pomelo som bossat runt med henne lite och om lunchhögarna legat för nära så har han lyckats jaga bort henne från båda :o Hon skulle verkligen behöva morska upp sig lite och bli lite kaxigare.

Amanda fick en promenad upp runt oppänge, lite segt på vägen hemifrån och mycket raskare på vägen hem :) Hon är som en söt liten hund.

På söndagen red jag upp till oppänge på Amanda, rider bara korta sträckor och travar lite sen är det mycket promenad för hand. Duktig tjej även om det var mycket otäcka saker som hon tittade till på.

Påskhelgen firades hemma hos christians mamma med god mat och hans familj. Linnea tyckte det var lite tråkigt, speciellt när det inte var några andra barn och de vuxna bara pratade så hon sov en kort stund i mitt knä. sen gick vi lite tidigare hem och hon kunde leka med sin pojkvänn felix :) Christian och jag har även städat upp i hans garderob. Han har bara "slängt" in saker. nu tog vi ut allt och fick rensat ut en hel del som ska skänkas bort och slängas. upp med hyllor och lådor och in med allt som skulle sparas och konstigt nog fanns det gott om plats i garderoben när vi var klara. Får väl se hur lång tid det tar innan det är stökigt igen därinne ;) och i samma vända har vi fått klart en "hörna" i skräprummet där vi ställt in en säng till Linnea och en hylla så nu sov hon där hela helgen. Tror det är skönt både för henne och för christian och mig att ha delade sovplatser.

Måndagen - annandag påsk var en regnig dag. Amanda var utlånad tillFanny - Lenas 11åriga dotter som ridit några år på ridskola. Hon hade ridit runt masten och det hade gått bra. Hon vill gärna låna Amanda igen och jag vill gärna låna ut henne så det blir nog bra. Själv åkte jag till Lilians nya hus i Alingsås och hälsade på. och fick även hälsat på Majsans blivande fästman. Får bara hoppas att hon kommer igång och löper snart så får vi se om det blir lite kattungar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar