måndag 2 april 2012

I can walk 500 miles

http://www.youtube.com/watch?v=tM0sTNtWDiI

Många mil lär det bli. Jossan har from Fredag påbörjat sin rehabilitering 1-2 veckor med 30min skritt/tömkörning.

Fredags gick vi till höger, bort till mekaniska. Tog henne i grimma och grimskaft och hoppades på det bästa. hon var ovanligt lugn var som jobbigast när hon försökte dyka ner i diket och äta gräs. 

Lördag gick vi till vänster fram till trekorset. tog med ett spö bara för att kunna "peka" och det funkade så att hon inte försökte gå förbi mig.

Söndag gick vi till höger. Kom uppför backen mot mekaniska när vi mötte upp med Christian som tagit en promenad hemifrån sig. Vi gick tillbaka och hämtade upp sängen som stått i min "gamla" lägenhet.

Tyvärr är känslan med Jossan inte så bra. På söndagen snubblade hon till ett par gånger och att hon nästan känts lite seg och dämpad på promenaderna får mig att nojja över att hon inte är helt bra, kanske tillochmed sämre än i tisdags när vi var inne på kliniken :( hon är inte märkbart halt. Får fortsätta promenera och se om hon fortsätter snubbla.

Amanda red jag fredag och lördag. Fredagen blev en tur i paddocken. travade lite och hon knatar på, går lite med handbromsen i men är duktig och snäll. Lite vinglig.

Lördagen red jag ut uppför fjälletbacken och tog höger travade lite på rakan. skrittade sen mycket för hand och hoppade upp efter nerförsbacken och lite trav på rakan igen.

I lördags hjälpte jag Rebecca att fixa till vinterhagen. hon slog ihop två hagar till en stor. Det blåste riktigt kallt och var inget gött vårväder. Men man blev ganska varm i kläderna när man drog upp stolp. Helgen har varit lugn med mycket stallpyssel. Känns som man kan ha ett annat lugn när man bara har sig själv att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar