onsdag 4 april 2012

Dröm och verklighet

Jag suckar djupt, jag har inte hittat en balans när det gäller tid och ekonomi. Lever hela tiden på gränsen och jag har ingen annan än mig själv att skylla på. När jag har pengar och tid över så hittar man så lätt ett sätt att göra slut på dem :p Eller så tar de yttre omständigheterna över som en sjuk häst, ett oplanerat barnkalas osv.

Men ändå kan man väl få drömma om dethär?

 


 


 


 


 


Lite av en drömgård, lagom mycket mark, lösdrift+ stall och ett fint hus. Synd att det är fel tid.


Månd & tisdag har jag promenerat med Jossan 30 min/dag snäll båda dagarna men igår var hon lite mer på tårna. Vi lärde oxå en bilist att om det går en häst mitt i vägen under en viadukt så ska man inte köra in och ställa sig i tunneln. Det slutar oftast med att hästen gör en helomvändning och står och stirrar ut bilen. I måndags snubblade hon  lite och igår snubblade hon till en gång när hon skulle ner i diket och äta gräs :p


Amanda fick vila i måndags och igår red jag henne runt granplanteringen. Vi fick sällskap av Matrose och Lena och jag promenerade med henne uppför backen när vi kom upp till grusvägen hoppade jag upp och sen travade vi nästan hela vägen. Matrose och Lena vände sen och med lite övertalning så gick amanda och jag runt granplanteringen och travade sen på vägen tillbaka på grusvägen. Hoppade av innan nerförsbacken.


Lilla Amanda är iallafall ett sött litet A-barn även om hon inte är helt viljelös så är hon väldigt mild och snäll i tempramentet. Svår att inte tycka om liksom och jag är så glad att hon är min nu :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar