onsdag 18 april 2012

Stopp!

Det går för fort, redan en vecka sen sist?

Jag har varit på "kurs" på jobbet Måndag & tisdag och det känns inte som jag hunnit med något annat plus att jag varit väldigt trött på kvällarna.

Hade stallet i helgen och även om det var lungt så blev det inte så mycket mer än stall gjort.

Lördag blev det promenad för båda, 1h med amanda med sällskap av Hero/Maria runt oppänge, joggade lite med henne och hon fick trava. Jossan 30min skritt

Söndagen promenerade jag med Jossan som var ovanligt pigg och glad, slängde lite med frambenen´och hade sig. Amanda fick vila.

Igår tisdag så red Fanny (11år)  lektion för ulle på Amanda, hon delade den med sin mamma Lena som red på matrose. De skrittade fram ute och hade dragit åt sadelgjorden lite dåligt så sadeln hade glidit fram i nedförsbacken och de hade nästan tappat den :o

Själv känner jag mig som vanligt stressad, vilket leder till att jag blir på dåligt humör och är lättirriterad. Har jag låg stresströskel? Tycker jag inte har så mycket att passa men det är frustrerande att försöka passa ihop läggningstider, mat till linnea med stallet & allt vardagligt som oxå ska fixas.  Det är så mycket lugnare när jag bara har mig själv att tänka på och slipper ha dåligt samvete att hon inte får mat när hon ska och kommer i säng i tid. Eller så är det kanske bara jag själv som skapar det dåliga samvetet? Har jag dåliga rutiner i mitt liv? det känns som jag måste hitta en förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar