tisdag 22 maj 2012

Att Prioritera

Ständigt denna prioritering och ständigt dessa insikter. De kommer varken som överraskningar eller oväntat. Men likväl står man där och har kommit till nya insikter igen.

Senaste dagarna har jag insett följande:

Som standard hinner jag inte rida två hästar när jag har min dotter som bor hos mig varannan vecka. Det är gott och väl tillräckligt med att jobba heltid, hämta/lämna, fixa stallet och sköta mina övriga stallåtaganden, laga mat, hjälpa med läxor. Skulle jag försöka klämma in att rida två hästar skulle jag få vara uppe till kl 24 eller senare och det har jag inte riktigt ork till just nu. Javisst glömde ju att jag har en pojkvän som oxå behöver lite uppmärksamhet och omtanke :)

Jag har även insett att jag inte hinner rida en häst på morgonen när jag sköter stallet på morgonen. morgonfodra går snabbt då allt är förberett men så ska linnea ha frukost, jag skulle behöva borsta och sadla för att kunna rida och sen ska alla hästar ut, emmat ska in i boxarna. ja det hinns inte riktigt med om man nu ska hinna till jobbet i rimlig tid.

Egentligen har jag inte tid att blogga heller men dassläsningen av tidningar har fått en ny form - say no more. Man inser att man är uppe tidigt när man har varit vaken i två timmar när klockan är sju. Dags att släppa ut hästarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar