tisdag 22 maj 2012

Fundering arbete

Funderar på en arbetsrelaterat problem.

Skriver ner det för oftast så kommer jag fram till något bra bara jag får sorterat upp tankarna.

Det är två yngre killar som är inhyrda som konsulter på mitt jobb. Framför allt för att täcka upp när övrig personal har semester men även som extra resurser. Nu är det så att dessa yngre killar som jobbat i lite mer än ett halvår verkar lite tappa fokus. Deras arbetsmoral visar mer och mer tecken på att inte vara på topp.

Jag är inte perfekt men om man inte fokuserar på jobbet 100% så gör jag det inte med vilje synligt. Dessa killar gav i början ett ambitiöst intryck, men frågan är om de börjar tröttna på jobbet nu, de verkar oengerade och har en lite "slapp" attityd. kommer ofta sent på mornarna. Det är inte ovanligt att de ringer strax efter nio och antingen har försovit sig eller bara är sena av någon anledning. De glömmer även ibland sina tidiga pass vilket gjort att det varit obemannat på morgonen.

Senaste händelsen som verkligen fick mig att inse att dethär inte kommer att funka i längden och att de behöver en tillsägelse är att de satt och spelade något krigspel en eftermiddag, de var ganska högljudda och jag sa till dem att åtminstonde vara tysta. jag gick hem tidigt den dagen. Fick sen höra av en annan kollega att de varit utanför och kastat boll.

Så frågan är ska jag ta ett snack med dem eller ska jag "skvallra" och be min chef tillrättavisa dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar