måndag 3 februari 2014

Bock på ängen

Jag hann med två galopper på snöig äng innan vintern försvann igen.

Fredags- Amanda galopp på grannstallets äng, bra att ha en häst som inte är i för bra kondition ;) travade en "sida" på ängen, låg på, galopperade en sida, sen i uppförsbacken började hon tröttna och saktade av självmant, två varv på ängen och sen avskrittning. såå kul! :D Lilla duktiga tjejen.

Lördags - Galopperade med Jossan på samma äng, denna gång med sällskap, kanske mindre lyckat då båda hästarna blev pigga! så kul! och Jossan blev så sur när hon inte fick springa iväg, hm kanske höll lite för hårt i henne, så det blev några småbockningar i fattningarna och två lite större när hon blev sur! men hängde kvar *pust* hade iof varit relativt mjukt att tugga snö. tror vi tog ca 4 varv i skritt/trav och galopp.

Lördag kväll var det middag - se Eva middag inlägget :)

Söndag - var trött och antagligen bakis, blev inte många knop. piggnade till framåt kvällen och var så sugen på pizza, så jag dissade pojkvännens kycklingvingar och kamben och åkte och köpte mig en pizza istället, antagligen till dotterns glädje som kommer idag till mig, uppskattade rester.

Åkte till Casablanka vid lillhagen och pizzan var helt ok, vet inte varför jag inte åkt dit kanske för att det inte ser så inbjudande ut, men är nog den som är närmast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar