måndag 19 maj 2014

Helgen v 20

Red dressyr på Amanda & på Jossan en på varje dag Torsdag/Fredag och de skötte sig bra.


provade att rida snett igenom i galoppen på jossan och göra avbrott och sen fatta ny galopp men vi är för mycket i obalans och därmed en ganska dålig övning :) Men galoppen är betydligt bättre.


Amanda fick göra skänkelvikningar både i skritt och i trav och en hel del galoppjobb, jobbigt tyckte hon :)


Lördagen hade Hanna och Madde båda hästarna, de hade bytt eftersom Hanna fått ridförbud av läkaren och hon tömkörde Amanda och Madde red Jossan. Jag hade planerat så mycket, hjälpa Christian med hans båt men det slutade med att det mesta rann ut i sanden när vi fick köra in en haltande okänd katt till Blå stjärnan och det kändes som det tog hela dagen. Sen skulle linnea iväg på kören ... ja och så hade jag ju stallet... tiden går snabbt när man har kul ;)


Söndagen blev det uteritt på båda, Amanda först - hela fjälletrundan med grusvägen först, en hel del galopp i lite lugnare tempo och med en del trav inlagt. blev svettig men det var mer det kvalmiga vädret än ansträngningen tror jag även om hon flåsade. tog ca 1h 20min


Sen red jag jossan och fick sällskap av caroline på matrose, vi red runt clareberg - rakt fram vid 4h gården och över stockarna, när jossan fick lite draghjälp över dem så kunde hon galoppera men matte hängde inte med i ett av sprången - vågade inte släppa efter så jag ryckte henne i munnen och det blev ett hemskt "språng" men sen tog matte lite förhållningar i lite bättre tid och släppte och höll i manen och då gick det mycket bättre även om matte nästan blev lite farträdd  ;) tog längre tid än räknat. ca 1h 20min.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar