fredag 9 maj 2014

Oväntat blött och på lösa tyglar

Onsdag - Amanda fick ta det lungt i tisdags efter tisdagenskolikanfall. Fick mindre mat och longerade i ca 20 min efter en promenad på ca 10 min. trav & galopp och såg pigg och fin ut.


Jossan - red i paddocken tänkte mycket på min sits och lät tyglarna hänga, både travade och galopperade på lösa tyglar och det gick bra, märker tydligt att när vi inte svänger så är det jag som lutar/sitter fel. provade sen lite nedsutten trav men tyckte det kändes som jag satt ett par dm ovanför och studsade, jossan blev lite konfunderad men var snäll.


Torsdags - Madde tömkörde Amanda och hon hade tydligen gått bra.
Jag red ut på jossan, hade inte förväntat mig regn så det var väl tur att jag tog på mig mina regnbyxor ... eller inte för de läckte och jag var blöt om benen när jag kom hem. Påminner mig själv om att kasta dem!! red bort mot fjället och fortsatte lite längre in på ridvägen bort mot Gunnesby.




Har beställt två täcken från hastshopen.se
Ett regntäcke till Amanda Ett Amigo Hero Pony Lite Horseware, hennes horze täcke läcker tydligen in på något sätt, funderar om det är svanskappan/täcket som är för litet eller om det regnar in i halsen - oxå för stort.


Passade oxå på att köpa ett "undertäcke" på rea.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar