tisdag 30 juni 2009

Galopp i natten

Nu är det nog slut på lugnet :) jag åkte hem emellan jobbet och stallet och vi grillade lite lax, en klar sommarfavorit. jag hade tur, när jag åkte förbi jordgubbsförsäljaren vid vägen hade jag inga kontanter så jag var tvungen att ta ut i affären. Tog en sväng tillbaka och bilen innan hade precis köpt de två sista kartongerna. men försäljerskan sa att det var nya på gång. Stod ett tag och funderade på om jag skulle vänta och då dök jordgubbarna upp! :D

Jag kom iväg till stallet först vid 21:30, då var det lagom varmt runt 18 grader :) Dethär är än så länge en kanonsommar, men usch vad mycket gräs det är i luften *atchoo*. När jag kom ut i hagen kom både Gaston och Herr P galopperande. Herr P blev tilltittad & sprutad med flugmedel medans Gaston fick följa med in och påklädd. vi tog en tur, fjälletvägen och mulared hem, samma väg som galopprundan med den svarta köttbullen. och det blev en hel del galopp precis som då. Emellan la jag in en hel del skrittpust pauser. På hemvägen låg gode herr Gaston på riktigt mycket, även om han lydde hela tiden. Han är betydligt piggare, märktes oxå för han gick och letade lite otäckheter när vi skulle hemifrån, ensilagebalar kan säkert äta upp "små" hästar. var nog ute i ca 1h 15min? Gaston var ganska svettig och fick en avspolning som han inte verkade ha något emot. Kom hem vid midnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar