tisdag 30 juni 2009

Svart liten köttbulle.

Jag glömde helt bort att rapportera vad som hände i tisdags förra veckan

Jag hade bestämt date med Malena (Percival) och vi skulle rida ut, jag hade tillochmed lånat den lilla svarta köttbullen/nordsvensken som bara är så söt som och en riktig liten godbit (precis som en köttbulle) Han har tappat betydligt i vikt sen han flyttade in i stallet för ca ett år sen? och är så fin och söt (ja nästan lite kär)

Men så hittade jag en EU-moppe på nätet helt ny för 7500kr, lät som ett fynd och jag hade kommit på att eftersom jag jobbar nästan hela sommaren så kanske sambon ville ha bilen (vi har ju bara en) och åka iväg lite med Linnea. Sagt och gjort så hyrde vi ett släp och åkte iväg och köpte oss en moppe. Provkörde den igår efter att fått försäkring och att den blivit överlåten till mig pigg liten sak men tog bilen idag ändå, går ju lite fortare.

Men tillbaka till tisdagen förra veckan. Jag var ju en sann tidoptimist och men insåg ganska snabbt att jag inte skulle hinna till stallet till kl 18, flyttade fram tiden till 19 men fick ringa och säga till Malena att inte vänta på mig tror jag var i stallet 21 och träffade på Malena som haft en ganska trevlig utetur på en lite slö Gaston.

Jag hämtade in den svarta köttbullen och gjorde iordning honom. Red ut i skogen Fjälletvägen - Mulared hem. Tog ganska mycket galopp! Han är kul att rida, skritten går i slow motion (inte så bråttom) Traven är det däremot turbo i. Man skulle nästan kunna tro att han har lite travargener i sig. Galoppen var lite mer som skritten, långsam och stor ohmy.gif Men med lite drivning fick jag fram den lite ångloket som hans matte varnat mig för. Men eftersom det är så långa fina galoppvägar var det bara att raca på Han blev trött innan vägen tog slut och tog förhållningarna ganska bra. En härlig tur! när vi kom hem var väl klockan närmare 23 och dimmorna hängde lätt över fälten. köttbullen som inte svettats så mycket under själva ridpasset ångade det om i den svala luften.

Riktigt kul att rida! jag kanske ska fråga hans matte om jag kan få låna och hoppa honom nästa hopplektion när medryttaren ska ha Gaston.

Torsdags fick både P och G vila fyllde på vatten - nu märks det att det är varmt! jag och familjen tog husvagnen och åkte till Värnamo och kom fram precis innan den stängde kl 22. Fredagen var jag och Linnea på high chaparral, vi försökte hitta till westerntävlingarna men hittade inte dit, vi ansträngde oss iof inte så mycket eftersom det fanns miljoner andra saker att titta på och göra. Linnea hade görkul och jag var jätteglad när hon tog två varv på ponnyridningen (hoppet är det sista som dör). var nog där mellan 12-17:30 innan vi gav oss och åkte till husvagnen. Lördagen så dumpade jag sambon och Linnea och letade beslutsamt upp Westerntävlingarna. Det var lite westernstämning, varmt som en kokugn och blåste sand. Jag hittade en skuggig plats uppe på en kulle och tittade på en kombinerad reining + cutting? och sen en gren med Polebending (slalom mellan pinnar). Det var jättekul och man blev riktigt sugen, jag hade gärna drivit kor Jag utmanade även sambon på tjuren (den elektriska) vi lyckades komma dit senare på kvällen när alla som ridit western under dagen skulle prova på och det var några vältränade killar *dräggel* som hade en helt otrolig balans. man kan väl inte säga det samma om mig och sambon, jag åkte av på 24sek (skyller på kjolen) och sambon desto snabbare. (men det viktigaste var ju att jag slog honom iallafall hehe). På söndagen mötte vi upp med mina föräldrar i jönköping och vi lämnade över Linnea som ska bo hos dem en vecka nu. Det var tyst på hemvägen i bilen och känns konstigt nu när man egentligen inte har några tider att passa.

Gaston och Herr P fick flytta över till en ny sommarhage i helgen och nu behöver vi inte släpa med vattendunkar längre eftersom det är framdraget slang = LYX. De är nog glada över all ny mat! Får väl se om G rullar fram P:s matte ska ha semester snart och kommer då ta in både G och p under dagarna (P för att han ska få banta lite och G så han får vila lite ) det blir nog jättebra. G hade hittat lite otäcka saker att hoppa omkring för och försöka springa ifrån när M red honom på lördagen. Han har nog börjat få lite kondition den gode herren! biggrin.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar