tisdag 16 juni 2009

Träning

När jag kom till stallet och hämtat in Pomelo och Gaston ser jag ett nytt sår *djup suck*, utsida höger bakben lite tjock i benet. Såret var inte djupt och såg ok ut tvättade det.Tränade för Ulle grundläggande saker. Hon vill att Gaston ska gå av sig själv utan att jag tar i för fosterland för att hjälpa honom. Han kändes mer framåt idag och ulle hade två teorier, att han går ute och rör sig hela dagarna eller att han är mer igång. men ville inte säga något förren till hösten. Skönt att höra att sommarbetet inte bara är till ondo. Red nästan hela tiden på volten med fokus på min sits, spänna av i axlarna fram med händerna, slappna av i innerbenet och länga det. inte rida med för mycket kraft. titta "utåt". Sen fick jag lägga in övergångar där en liten hjälp skulle få honom att gå igång om inte så skulle han "väckas". Det gick bra och gaston var ganska vaken. Fick påminna honom någon gång och fick en hel del beröm för att jag ofta hann korrigera honom innan hon behövde säga något. Tyckte även att jag gjort framsteg med sitsen och att hon som hon sa tyckte att jag verkar ha tänkt på den sen förra gången. Fick avsluta med galopp och där har jag svårt att hålla i tyglarna och samtidigt inte rida för mycket. Vill gärna gunga med. En bra träning. Gaston var mindre svullen i benet efter träningen. Tvättade med alsolsprit och fick rådet att låta såret vara, jag hade gärna lagt ett alsolbandage.

Sen red jag ut på Pomelo barbacka han är tjock och härligt rund. Han har även lyckats få en fettvalk på ryggen så det är verkligen som att sitta i en soffa. Red upp i skogen mot säve och lite trav blev det. var ute i ca 40min.

Fyllde på vatten i hagen innan jag åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar