tisdag 23 juni 2009

Midsommar, översprungen, överben mm

Hade en ganska skön midsommar på Åsas camping, åt gott och gjorde mest inget, eller rättare sagt satt och skrev en hel del, den nya hobbyn rolleyes.gif

Igår fick jag trevligt sällskap av Malena - Percival, hon lånade Gaston och jag red Herr P vi fick även sällskap av ett till ekipage. P har vi ju börjat trava med men inga långa sträckor så det blev en lugn tur. mycket skritt började med att rida genom säveskogen och kom fram vid kyrkan. Travade lite på grusvägen hemåt och försökte få P att skritta lite men det var inte populärt när de andra travade vidare. Men nyttig övning devil.gif Skrittade sen hem. var nog ute i ca 1½h? kom att tänka på att turen tog mycket längre tid än vanligt för annars brukar jag både trava och galoppera mer.

G & P fick gå ut i hagen igen och vi åkte hem och åt en sen söndagsmiddag. Grillad lax med romsås, färsk potatis och sias valnötsglass till efterätt. en helt klart godkänd söndagsmiddag!

Tanken var att jag skulle rida Herr P igår (måndag) och att medryttaren = Herr Ps matte skulle rida lektion på Gaston vid 17:30. jag tänkte kika lite på henne men hade inte speciellt bråttom från jobbet. 40min innan lektionen ringde hon och berättade att hon blivit översprungen av Gaston. Inget skadad men blåslagen och uppskrapad på armarna

ohmy.gif

hon skulle tydligen bara kolla vattnet i hagen när Herr P fick för sig att flytta på Gaston och Gaston helt enkelt hade tagit snabbaste vägen över henne

ohmy.gif

Tur nog trampade han inte på henne. Hon undrade om jag ville rida lektion istället och det tackar man ju inte nej till även om det blev lite stressigt. Lyxigt var det iallafall när jag kom till stallet så var hästen iordninggjord och framskrittad

biggrin.gif



Jag hade glömt mina ridkängor hemma så jag fick rida i mina finstövlar

ohmy.gif

det gick väl det oxå ser ju lite ut som cowboyboots men jag grämde mig lite över att de blev dammiga

smile.gif

Det blev en hel del grundläggande saker denhär gången oxå, som tränaren sa, det första är att Gaston ska gå fram för egen hand (dvs jag ska inte behöva sitta och driva hela tiden) Sen får man ta finliret

smile.gif

hon tyckte att min sits blivit mycket bättre och hör och häpna jag satt även ner lite i traven!! Något som jag nästan trott skulle vara omöjligt, men det var bra skumpigt och ibland blev det för mycket så då blev det lättridning. Vi tog galoppen tidigare och galopperade mer, jobbade på volten och sen följa spåret och tänka som att man skulle kunna rida in på volt närsomhelst. Hon ville att jag skulle vara passiv och hellre att Gaston skulle bryta av för att jag inte drev och istället korrigera honom för att han inte fortsatte galoppera av sig själv. Tyckte det gick ganska bra. galoppen är ju härlig och så lätt att sitta i till skillnad från traven.

Efter Gaston fick Herr P sig en genomkörare, skrittade upp till masten barbacka och snälla matte hämtade in honom från hagen medan jag klädde av Gaston. det var lerigt i traktorspåren under kraftledningarna och tillslut fick vi vända vid en stor lersjö. Lite trav tog vi oxå men han verkade lite mindre pigg än förrut. Idag var Matte iväg med honom till Åby för att kolla upp såret som det blivit en bula under, det var ett aktivt överben och han har blivit beordrar vila till augusti

sad.gif

attans.

På hemvägen körde jag på den lilla backiga och kurviga vägen mellan säve och kärra. när jag kommit en bit så vinkade en cyklist till mig?? Men ett par hundra meter längre fram så hade en långtradare fastnat i en uppförsbacke och det stod nog en bärgningsbil och blockerade vägen oxå. Så det blev till att vända och ta en annan väg hem.

Haha rensade just mina sms och blev lite fnittrig när jag läste följande "Sex blir bra, vi ses"

ohmy.gif

Synd bara att det bara handlade om ett klockslag

wink.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar