fredag 30 mars 2012

Återbesök - en sten ...

Veckan har gått fort!

och när man ser tillbaka så är det lätt att röra ihop dagarna.

Fredag- red ut med håkan i säveskogen, red barbacka på Amanda och det var "halt" hoppade av ganska snart och ledde henne. ute i ca 40min?

Måndag - Red ut med Lotta? bortåt på asfaltsvägen till saras stall. red först en bit men promenerade sen en hel del med Amanda.

Tisdag - dags för Återbesök med Jossan på Ale kliniken. Jag skulle vara där kl 12:45 så jag började dagen med att morgonfodra och släppa ut hästarna. Jobbade sen till 11:30. och sen skulle jag koppla på släpet. Men jag hann bara en halvmeter från parkeringen och sen hoppade transporten av igen och jag hade verkligen kollat att den "kopplat" som den skulle. Fick upp den och på den på kroken igen och just då ringde pojkvännen.

P - Hur går det?
S - Jag har tappat transporten igen.
P - Det var ju inte bra
S - Nej det är det inte
P - har du smort med 5-56?
S - Ja ... du jag har inte riktigt tid med dig.  klick.

Hm ja inte bästa samtalet med en något stressat flickvän som kände att han inte var till stor hjälp :o Tur att man har snälla stallvänner för jag kände inte riktigt att jag vågade köra med den så jag fick assistans av Lotta i stallet som kom med sin transport och även ställde upp och körde. Medan jag väntade på att hon skulle komma med kort varsel så klädde jag på jossan och sen fick hon gå och äta lite gräs. När Lotta kom med transporten fick jag nästan hålla emot jossan så hon inte skulle springa på transporten. Så skönt med en lättlastad häst :) Lite sparkar i början när vi började köra men sen skötte hon sig fint.

Klinikbesöket - vi kom dit en kvart sent men fick komma ut ganska omgående. sprang två vändor och sen böjprov HF. Inga tecken på hälta. Jossan fick sen plegg så det inte skulle gå för livat till och sen longerade jag en mycket spak och seg jossan. Ingen hälta ... In för röngen och det såg bättre ut, inte helt bra än. Ultraljudet sa samma sak. Så en lycklig hästägare fick beskedet att jag kan sätta igång henne nu. Lungt. Ska få rekommendationer för ingångsättning under 3mån till att börja med och tror det kom på posten idag :) Det var en sten som lyftes från mitt bröst.  

Tömkörde Amanda i paddocken, gick bra kändes piggare och trilskades inget skritt och lite trav ca 20-30min. hon stretar lite mycket när man ska sakta av men lite bättre.

Onsdag - Morgon ihopsläpp jossan och Pomelo vilket gick bra. Pomelo slängde ut snoppen lite men annars inget, lite pip och sparkar med frambenen från jossan och lite trav. Men sen kunde de stå och nosa på varandras halsar.

em - Joggade först ca 30min, kändes väldigt bra, promenerde de första 5min och uppför de två största backarna och joggde sen resten. Fixade sen stallet och mockade med Amanda kvar i boxen och skottkärran framför dörren. hon tyckte det var ganska onödigt och ville helst av allt gå ut och utforska lite. Tog henne sen på promenad med lite jogginslag men måste ha bättre skor och jag ska springa med henne. Hon har hållit sig i hagen så den extra undertråden + antennerna på grimman har hjälpt.

Igår -torsdag var jag och pojkvännen på Louise Hoffstens konsert. Hon är så himla bra, härlig röst, skön musik och en naturlighet utan krimskrams som ger en genuin känsla. En äkta artist som ger en musikupplevelse utöver det vanliga. Tycker det är väldigt fashinerande att hon som en av de få spelar munspel och verkligen får det att låta riktigt skönt. På slutet kunde man ana att hon blev trött men det ska man inte klandra henne för tycker hon är otroligt strong som trots sin sjukdom inte låter den hindra henne från att dela sin musik med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar