fredag 28 december 2012

Andas djupt och skit i det

Sitter på jobbet och andas djupt 1.2.3.4.5.6...

Intalar mig, jag bryr mig inte, jag skiter i det. De får göra vad de vill jag gör mitt jobb och struntar i att andra inte gör sitt.

Jag kan inte gå till mitt jobb och gå hem irriterad varje dag. Jag kan inte sitta på jobbet och irritera mig och fundera över vad mina "kollegor" gör och inte gör, då kommer jag bli galen. Men jag är tillräckligt irriterad och sur redan.

Jag är inte perfekt och jobbar inte 110% hela tiden. Men jag anser att jag har en helt ok arbetsmoral. de 80-90 talister som vi har som konsulter bevisar ständigt att de inte har någon som helst arbetsmoral. Så sent som igår bjöd Cardell in oss till ett kortspel på eftermiddagen som enligt honom skulle ta en kvart. Kul tänkte jag, 15min är som en kort fika funkar utan att man "missbrukar" jobbet. När vi spelat andra omgången och det gått 20min tackade jag för mig och gick tillbaka och jobbade. När det gått 1½h satt "Grabbarna" fortfarande och spelade och jag lämnade jobbet sur och irriterad. Det blev ju inte bättre av att han hade glömt att han hade det tidiga passet på torsdagen så när jag var på jobbet 08:10 var ingen på plats. Jag ringde honom och frågade om han var sjuk - vilket jag faktiskt trodde. Men nej. Det hade nästan varit bättre om han sagt att han var det. Han kom in strax efter nio. Han har mer som standard att komma in vid den tiden så han kanske borde fundera på att ta en tidigare buss.

Jag är trött på mina "kollegor" och det är synd att jag trivs med jobbet i övrigt. Lite för sent önskar jag mig en perfekt kollega av tomten. Saknar min tidigare kollega. Var hittar man personer med en känsla för vad man bör göra på jobbet och inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar