måndag 3 december 2012

Julgran på rot

Julgran på rot.

I lördags köpte jag min julgran (24 nov), lite tidigt kan väl tyckas, men jag ska inte hämta den förrän om ca två veckor

Saken var den att jag var ute och red och red upp till granplanteringen under kraftledningarna. Väl uppe vid telefonmasten såg jag en bil med släp och en äldre herre som stod där. Jag tänkte att det är bäst att fråga om de jagade. Det visade sig att de inte jagade utan höll på att ta ner årets julgranar. Snabbt kom jag på mig att fråga om man kunde få köpa sig en julgran? Jag har många gånger tänkt tanken. Jajamensan det gick bra, det var bara att välja ut en. Billigt skulle det bli också om de bara behövde fälla den åt mig. Red runt och hittade en fin gran och fick rida hem och hämta pengar och sen upp igen – denna gång utan häst. Medan jag traskade upp kom jag på att det kanske är bättre att inte ta ner den nu, så jag frågade om den kan få stå kvar så hämtar jag den själv om ca 2veckor. Det gick lika bra och köpet var ett faktum.

Det är något speciellt att köpa julgran på rot och hämta den själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar