torsdag 27 december 2012

God Jul! i efterskott



En dag som börjar med att man trampar i något kletigt – och upptäcker att detsamma är bajsbrunt är ingen bra morgon. Dagar som denna är man inte lika glad åt sina katter. Fast kanske inte lika illa som det är måndag, det är torsdag och jag jobbar två dagar i mellandagarna, det skulle man kunna vänja sig vid.



Är fortfarande förskyld men det börjar ge sig lite. Så orken är lite bättre men som pojkvännen säger jag är väldigt bra på att sova eftermiddagslur ;)

Har ridit både Jossan och Amanda och varierat lite. Båda två är så roliga att galoppera på! Bara korta sträckor med båda men vilken lycka. Jossan i sina skruttiga skuttiga galoppfattningar, börjar hitta lite mer balans och har insett att man inte behöver börja varje fattning med ett par bocksprång. Kan iof ha att göra med att matte försöker göra så lite som möjligt med hjälper och ge henne frihet att själv hitta balans. och Amanda med sina men ändå ganska stora galoppsprång. Det känns som hon tar i för kung och fosterland men ändå kommer hon inte så långt och det går inte så snabbt. Hon fattar så fint men blev nog lite irriterad då hon småbockade och sparkade bakut, tror det var en kombination av snöstyltor eller kanske benskydden eller svanskappan?



Julen är slut, överstökad och det är skönt, Jag börjar tröttna på julklappar – dvs själva konceptet. Även om jag bara har några att köpa till. Linnea såklart, pojkvännen och hans dotter och så kusinerna i Örebro. När jag var med på julklapputdelningarna i juldagarna blev jag nästan lite äcklad av det överflöd av frosseri i julklappar och de otroliga summor man lägger på sina nära och kära. Och den minimala tacksamhet över de saker man får. Visst det är otroligt roligt att ge saker och det är lika roligt att få. Men när det blir en plikt för att bra ge, eller som pojkvännen sa inför julafton – han hade redan gett en TV i förskottsjulkapp till sin dotter för ca 4000kr – men jag måste hitta på något mer, är det för lite? Så visst hon fick ett par till julkappar och inga småsaker. Själv ska jag överlämna min dotters julkappar på fredag och det är inte riktigt samma belopp men samtidigt är det en hel del julklappar och tillsammans är det en redig summa. Många bäckar små. Ja jag vet inte. Jag fick ett par klappar och är ganska förvånad över att jag bara fick nyttiga saker. Lösviktste, ett par vantar, en extern hårddisk en brandvarnare och en salt och pepparkvarn.

Det jag gillar bäst med julen är granen och skinkan och båda finns nu i stugan, men den senare börjar jag tröttna lite på. Det får bli pyttipanna snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar