måndag 3 december 2012

Veckas vila

Ja det har blivit lite lågvarv denhär veckan.

Amanda reds av Fanny i Fredags och det hade gått bra, inga märkbara värmeskillnader i Höger bakhov varken före under eller efter ridning. Så det är bara att köra hårt med henne.

Jossan har fått vila lite. Hon har känts lite segare än vanligt och jag med. Har börjat ge henne ett halvkilo havre och får se om hon får lite mer fart. Det plus kraft protein plus och lucern hoppas jag kan hålla hennes hull. Hon är inte jättetjock eller jättesmal men i min smak hade hon kunnat få lägga på sig lite men det kan vara avsaknad av muskler.

Imorgon ska hon skos så då ska jag passa på så att hon får fyra broddar i framskorna oxå. Har små isbroddar som jag har i hela tiden. Fast jag var lite sur över att hovslagaren tagit 150kr per par snösulor. Hutlöst dyrt om man jämför om man handlar själv.

Såhär glada var tjejerna över att få en egen julgran i hagen förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar