torsdag 13 december 2012

Galoppfattning med bakutspark

Dagarna flyger iväg. Jag har varit lite trött och hängig och hästarna har fått vila lite mer än vanligt. Tur nog har jag medryttarna på Amanda som håller igång henne lite. Det känns som evigheter sen sist jag red henne.

Igår kravlade jag mig i alla fall upp på Jossan igen. Jag är ganska löjlig att det ska ta emot så mycket för jag vet ju att väl uppe på ryggen så är det bara kul. Men de mörka kvällarna och vetskapen om att jag ska hinna lägga linnea i någotsånär tid får mig att känna lite stress och press.

Nåväl är väldigt glad att paddocken fortfarande är ridbar, litet lager med snö och nästan ingen is. Så jag har inte än så länge tagit mig i kragen och kommit iväg och utnyttjat möjligheten att använda ridhuset i Lunna. Men så drar jag mig väl lite av bekvämlighets skäl. Omständigt att koppla på transporten och lasta häst, plus att jag inte vet hur Jossan reagerar när hon kommer till ridhuset och jag vill inte gärna göra det ensam första gången.

Nåväl red inte så länge då jag slarvat med ridningen och eftersom hon känts lite seg senaste tiden och nu när hon äntligen fått lite mer energi vill jag behålla den. Plus att det känns som det är lite jobbigare för henne med snön även om det inte är så mycket. Travade 5x2 min med galoppfattningar i den andra halvleken. Jossan sparkade bakut och i fattningarna men antagligen övergjorde jag fattningen. Sista gången tänkte jag bara galopp och då blev det bättre. Fortfarande en ganska ostabil känsla i galoppen men hon fattar bättre nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar